6 Şubat 2017 Pazartesi

Umut Ocakbaşı ,Beyoğlu

Selam etseverler,

 Umut Ocakbaşı Restoranını, 5 yıl önce , en sevdiğim yazar Ahmet Ümit sayesinde keşfetmiştim , sağ olsun sayesinde beyoğlunda güvenerek gideceğim bir mekanım daha oldu. Bir programda Ahmet Ümit'in kitaplarını bu mekanda yazdığını izlemiştim. Neden bu mekanda yazdığını gidince anlarsınız. özellikle alt katın havası çok farklı. En üst katta (sanıyorum 4. Kat) her katta  olduğu gibi ocakbaşı var ve tüm katları gibi samimi , güzel, yalın bir teras ortamı sizi kucaklıyor. Bir kez gitmiş olsanız bile sanki yıllardır bu mekanın müdavimi hissediyorsunuz kendinizi.

Kağıt serilmiş masalarda  ve metal tabaklarda servis yapıyorlar. Ben burada genellikle ciğer  şiş ya da kuzu şiş yerim inanılmaz lezzetli yapıyorlar. Etin öncesinde meze yiyip yetmeyeceğinizi soruyorlar , patlıcan ezme ve resimdeki acılı ezmeleri çok  lezzetli .Gavurdağı salatası da çok başarılıdır. Ben rakının yanında sadece acışı ezme ve çiğ köfte aldım son gidişimde. Çiğ köfteleri de başarılı. fazla değil üç dört çeşit meze yapıyorlar ama bu mezeler hakkını veriyor daha fazla olmasına bile gerek yok diyorsunuz. Mekan gibi menü de sade ama menünün sadeliğine bakmayın lezzet tavan.

Burası benim sevimli gizli mekanımdır ,
Tavsiye ediyorum.



.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Chocca , Moda

Bu yazımı tüm tatlı severlere ithaf ediyorum... Beni tanıyan herkes tatlıya olan tutkumu bilir. Hani bi söz var ya yaşamak için değil , ye...